Have A Nice Conflict (HANC)

Bogen Have A Nice Conflict fortæller en historie om en helt almindelig salgschef, som oplever at hans karriere er truet, og at han ikke får den ønskede opbakning, hverken på arbejdet eller hjemme til at løse de mange konflikter, der opstår.

Hvorfor disse konflikter opstår, og salgschefens måde at håndtere de forskellige situationer på beskrives og forklares ved hjælp af referencer til SDI konceptets motiverende værdier og konfliktstil.

HANC workshoppen tager udgangspunkt i bogens fortælling, og har til formål at lære deltagerne at forstå egne og andres følelsesmæssige reaktioner og handlemønstre når de oplever modstand eller at deres selvværd er truet på grund af en konflikt.

Større selvindsigt og en forståelse for at vi motiveres forskelligt skaber også øget tolerance for andres synspunkter, hvilket er centralt hvis man skal blive bedre til at forebygge eller demontere konflikter. Deltagerne får lejlighed til at arbejde med konkrete situationer og rollespil, hvor kommunikationen tilpasses  deltagernes SDI profiler.

Konflikt nøgle 1: Forudse

Konflikt nøgle 2: Forebygge

Konflikt nøgle 3: Identificere

Konflikt nøgle 4: Håndtere

Konflikt nøgle 5: Løse

Efter workshoppen er du i stand til at skelne mellem “hvad du vil” og “hvad der skal gøres” i konflikten, så du kan løse interpersonelle konflikter på en konstruktiv  måde, og sikre en god arbejdsrelation.

Er du konsulent og vil du gerne have mulighed for at afholde HANC workshops, så læs mere her